Sunday, December 11, 2011

Download Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia ( Bantuan RM500 ) Disini


Download Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia ( Bantuan RM500 ) disini Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) untuk bantuan sebanyak RM500 telahpun pun dikeluarkan dan boleh didapati secara percuma mulai hari ini. Sesiapa sahaja yang mempunyai gaji/Wang isi rumah bawah RM3000 sebulan adalah layak untuk memohon.
Borang tersebut boleh didapati di semua pejabat cawangan dan pusat khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Jabatan Penerangan, Jabatan Pembangunan Persekutuan, lobi utama Kementerian Kewangan dan sekolah-sekolah terpilih dari 9 pagi hingga 5 petang.
Cara ringkas atau atau prosedur untuk mohon bantuan isi rumah RM500 ini adalah seperti dibawah :
1.       Dapatkan borang bantuan isi rumah (boleh download online , tengok di surat khabar atau pergi ke pejabat LHDN terdekat ) mulai Disember 2011 ini.
2.      Isi borang dan hantar ke pejabat LHDN yang berhampiran.
3.      Tunggu jawapan anda sama ada permohonan itu berjaya atau pun tidak.
4.      Wang bantuan isi rumah akan di kreditkan melalui bank terpilih mulai Januari 2012 jika berjaya.
Download/muat turun online Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia ( Bantuan RM500 )
·         Borang Bantuan Rakyat 1Malaysia ( Bantuan RM500 ) Borang muka 1

Isi rumah yang layak memohon, merujuk kepada seorang lelaki atau wanita yang menjadi ketua kepada ahli yang tinggal serumah atau ketua keluarga.
Ia merangkumi individu berkahwin, termasuk anak yang berkahwin dan tinggal bersama ibu bapa; ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan; individu (bujang, duda, ibu tunggal) bujang yang mempunyai tanggungan; dan warga emas sebatang kara.
Ketua isi rumah yang berkerja sendiri juga layak untuk memohon.
kemudian Borang lengkap BR1M boleh diserahkan melalui Pej Daerah, wakil rakyat, Ketua Kampung, LHDN & sekolah-sekolah yang terpilih, ianya harus dikembalikan sebelum 10 Januari 2012, manakala bagi Pembayaran BR1M, ianya akan dibuat pada pertengahan bulan Jan kepada penerima yg layak setelah semakan dibuat oleh Kementerian Kewangan (MoF).
Bagi pemohon yang tidak mempunyai slip gaji, contohnya berkerja sendiri, boleh mendapatkan pengesahan dari wakil rakyat ataupun ketua kampung.
Untuk maklumat lanjut boleh diakses dengan melayari laman webhttp://www.treasury.gov.my atau menghubungi talian 1-800-222-500.

No comments:

Izinkan Kami Hubungi Anda


Your Name
Your Email Address
Impian Kewangan
Image Verification
captcha
Please enter the text from the image:
[ Refresh Image ] [ What's This? ]
   

Powered byEMF Email Form